Hyra GPS i Stockholm

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
FamiljenSjodin
Geocachare

Hyra GPS i Stockholm

Inlägg av FamiljenSjodin » tor sep 29, 2011 14:35

Jag har en plan att lura en grupp kollegor att bli geocachare på en konferens i oktober, men äger på tok för få GPSer. Någon som vet om det går att hyra sju stycken i Stockholm med omnejd?
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Re: Hyra GPS i Stockholm

Inlägg av Sillen » fre sep 30, 2011 15:44

Jag har hört rykten att Friluftsfrämjandet ska ha på lager för att kunna introducera folk i geocaching. Om detta är någon lokalavdelning eller ej har jag ingen aning om. Kan vara värt att undersöka.

Det riktiga tipset jag skulle ge dig är annars att nyttja smartphones med lämpligt program. Jag gissar att många av dina kollegor har en. Med dem och lämpligt program kan du söka av de närmsta cacherna om deltagarna har medlemskap. Kan ju annars vara en idé att skapa konton åt dem innan så att de sedan är fst!

Lycka till med itroduktionen, hoppas att några fastnar så att jag kan hitta nya vägar för att få fram lösningen till Stjärnkrogen! :lol:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Inlägg av team@ » fre sep 30, 2011 15:55

Sillen skrev:Jag har hört rykten att Friluftsfrämjandet ska ha på lager för att kunna introducera folk i geocaching. Om detta är någon lokalavdelning eller ej har jag ingen aning om. Kan vara värt att undersöka.

Det riktiga tipset jag skulle ge dig är annars att nyttja smartphones med lämpligt program. Jag gissar att många av dina kollegor har en. Med dem och lämpligt program kan du söka av de närmsta cacherna om deltagarna har medlemskap. Kan ju annars vara en idé att skapa konton åt dem innan så att de sedan är fst!

Lycka till med introduktionen, hoppas att några fastnar så att jag kan hitta nya vägar för att få fram lösningen till Stjärnkrogen! :lol:
Du kan säkert låna ihop några också. Jag kan exempelvis nog avstå min Nuvi för en dag :-)

Stjärnkrogen får du väll smaka dig fram till, Sillen. :twisted:
raj raj raj...
Bild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » fre sep 30, 2011 17:13

team@ skrev: Du kan säkert låna ihop några också. Jag kan exempelvis nog avstå min Nuvi för en dag :-)

Stjärnkrogen får du väll smaka dig fram till, Sillen. :twisted:
raj raj raj...
Smakat har jag gjort, i alla fall på hälften av av produkttyperna! :mrgreen: Fast jag har nog prövat systembolagets sortiment från fel håll för jag har hitills inte smakat på en enda sort som jag ser på listan. Proven fortsätter!

Nästa del i utmaningen är väl att hitta någon som klarar mer avancerat än kokt korv med bröd! :D
Bild
Bild
FamiljenSjodin
Geocachare

Inlägg av FamiljenSjodin » fre sep 30, 2011 17:30

Tack för tipsen, jag tror att det blir bäst att gå på smartphone-spåret. Är det då någon som har tips om enkla appar där man kan lägga in koordinater så vore det bra. Mer än så behövs inte. Jag hade nämligen inte tänkt använda "riktiga" cacher, utan tänkte göra lite som FAD och ha cacher som bara är ute för kvällen. Temat skulle vara ljus, så jag tänkte göra en med laser, en med UV, en med reflexbrickor et.c. Allt inom en hyfsat begränsad yta. Och alla ska vara mysterier, för jag vill att man ska få tänka lite.

Något lättare än Stjärnkrogen hade jag dock tänkt, även om gänget som ska ut i skogen innefattar alla Systembolagets inköpare. Om det faller väl ut kanske de sen återskapas i en kommun nära er!
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » fre sep 30, 2011 17:36

Jag har själv bara C.geo och har ingen uppfattning om de är bra. Där emot så är det väll dumt att lägga ut tillfälliga cacher som är lätta mysterier, behövs fler sådana för att locka fler till mystvärlden. Om du lägger ut dem irl innan så kan andra få jaga FTF:er och sen nyttjar du smartphones för att logga dem.

Hoppas du lyckas med detta, gillar idén! Kanske boprde nyttja den själv vid tillfälle.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
niebustgaard
Geocachare

Inlägg av niebustgaard » lör okt 01, 2011 2:09

Jag var med EMC2+2 häromkvällen när hon intrudicerade geocaching till lärare.
Hon hade lånat ca 12 GPS:er från friluftsfrämjandet.
Kontakta henne så kanske hon kan hjälpa dig.

Nie
DR
Ny i forumet
Efternamn: Annsberg
Förnamn: Åke

Inlägg av DR » sön jul 08, 2012 11:20

Här kan man hyra gps: http://www.hyrgps.se
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » sön jul 08, 2012 11:26

DR skrev:Här kan man hyra gps: http://www.hyrgps.se
Inte riktigt den typen av gps som man använder för geocaching , men kan vara ett tips för den som ska på resa över pölen
Bild
Skriv svar