Minneskort till GPSMAP 64s

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Din Jävel
Föreningsmedlem
Efternamn: Johansson
Förnamn: Ante

Minneskort till GPSMAP 64s

Inlägg av Din Jävel » tor aug 11, 2016 12:21

Tjo!

Mitt lilla, gamla, microSD kort på 4Gb ska bytas ut. Jag siktar på ett 16Gb kort och jag funderar på om jag vinner något på att köpa ett SC10 (speedclass 10) kort jämfört med ett SC4? Det skiljer inte så mycket i pris, jag vet, men det jag är nyfiken. Överför kortet någonsin så mycket data till eller från gpsen att det har någon betydelse? Jag har läst på forum om folk som både stoppat in ultra och extreme-kort i sina enheter, men de verkar inte ha vunnit något?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Re: Minneskort till GPSMAP 64s

Inlägg av The Forslunds » sön aug 14, 2016 0:37

Vill tro att det spelar en liten roll, när man panorerar i kartan så hämtas det lite data.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
BildBild
Din Jävel
Föreningsmedlem
Efternamn: Johansson
Förnamn: Ante

Re: Minneskort till GPSMAP 64s

Inlägg av Din Jävel » sön aug 14, 2016 9:08

The Forslunds skrev:Vill tro att det spelar en liten roll, när man panorerar i kartan så hämtas det lite data.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk
Japp, jag satt och lekte med att panorera och att zooma in och ut, men upplevde inget lagg förrän långt ut i skalorna. Där rör jag mig sällan då min gps ändå inte visar några cacher i de upplösningarna. Så, på det stora hela blev jag nöjd med mitt SC4.

Hittade dessutom ett litet inlägg i en tråd om att SC6 är "the sweetspot". Snabbare kort ger ingen höjd prestanda då enheten inte klarar av mer data och SC4 sänker hastigheten litegrann. Det var testat på Oregon enheter.
Skriv svar