Garmin Oregon 600, ingen mottagning

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Garmin Oregon 600, ingen mottagning

Inlägg av Sillen » lör jun 24, 2017 18:41

Jag var och skulle logga ett par burkar idag. När batteriet tog slut i gps.n bytte jag batteri. När det var bytt och jag slog på gps igen så hade den ingen mottagning av satelliterna.
Någon mer som upplevt detta?
Hur fixade ni detta?

Jag göra totalsegern när jag kommer hem igen.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Tom10_2
Geocachare
Efternamn: Bjurmark
Förnamn: Thomas

Re: Garmin Oregon 600, ingen mottagning

Inlägg av Tom10_2 » tor jun 29, 2017 11:48

Det har jag aldrig råkat ut för. Det jag kommer att tänka på är om du av misstag råkat försätta GPS:en i demoläge. Om du klickar på Satellit-ikonen, hur ser det ut då? Är det helt tomt på satelliter eller?
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » lör jul 01, 2017 11:26

Tom10_2 skrev:Det har jag aldrig råkat ut för. Det jag kommer att tänka på är om du av misstag råkat försätta GPS:en i demoläge. Om du klickar på Satellit-ikonen, hur ser det ut då? Är det helt tomt på satelliter eller?
Tack för tipset!
Tyvärr var det inte det felet. Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är då jag lyckas få igång GPS:n efter totalreset, mjukvarureseten. Om jag sedan slår på GLONAS blir symptomet lika igen. Jag har nu startat om GPS:n och kör nu utna GLONAST och än fungerar den, har loggat ca 25 efter detta.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Tom10_2
Geocachare
Efternamn: Bjurmark
Förnamn: Thomas

Inlägg av Tom10_2 » ons jul 05, 2017 13:55

Jag hade Glonass på från början också. Jag upptäckte att
det var väldigt svårt att hitta rätt med GPS:en så jag jämförde med min gamla. Det skiljde åtskilligt så jag stängde av Glonass. Det blev genast bättre och bra mycket snabbare. Kanske den funkar i Ryssland?
Skriv svar