Erfarenhet av garanti på engelskköpt GPS?

Diskussioner om dedikerade GPS-mottagare (ej telefoner).
Kaizagris
Geocachare
Erfarenhet av garanti på engelskköpt GPS?

Inlägg av Kaizagris » lör jul 31, 2010 17:54

Köpte en Garmin Oregon 550t från England i mars. Nu kan jag inte få den att starta upp. Den fastnar vid "loading waymaps, photos..." sedan fadar bara skärmen ut och slocknar. (Nya batterier i) Testat att ta bort fotona i den men det funkar inte heller. Har någon tips på vad felet kan vara? Kan man lämna in på lagning i Sverige trots att den är köpt utomlands? Önskar att jag förstod mig på teknik bättre:-(
Bild
Användarvisningsbild
mathog
Geocachare

Re: Erfarenhet av garanti på engelskköpt GPS?

Inlägg av mathog » lör jul 31, 2010 20:52

Slå en signal till svenska supporten:

http://www.garmin.se/node/6696

Om de inte kan hjälpa dig så är det säkert bara att skicka in enheten för reparation.
skattletaren
Geocachare

Inlägg av skattletaren » lör jul 31, 2010 20:59

Har du provat att starta utan minneskort? Om man har ett kasst minneskort eller om det sitter det minsta snett så inträffar det du beskriver.

// Pia
Bild
Användarvisningsbild
Urzuz
Geocachare

Inlägg av Urzuz » sön aug 01, 2010 0:47

Kaizagris skrev:Köpte en Garmin Oregon 550t från England i mars. Nu kan jag inte få den att starta upp. Den fastnar vid "loading waymaps, photos..." sedan fadar bara skärmen ut och slocknar. (Nya batterier i) Testat att ta bort fotona i den men det funkar inte heller. Har någon tips på vad felet kan vara? Kan man lämna in på lagning i Sverige trots att den är köpt utomlands? Önskar att jag förstod mig på teknik bättre:-(
Det funkar utmärkt med garantin på prylar köpta i England. Skillnaden är att Garminprodukter inköpta från tex. Handtech har bara 1 års garanti. På min 550t slutade kamera att fungera. GPS´en låste sig och fick startas om genom att plocka ut batterierna.
Skickade in den till Garmin Sverige och cirka en vecka senare kom en helt ny GPS ( den gick tydligen inte att laga)

Fyll i formuläret på Garmins sida. och skriv ut reperationslappen och skicka iväg. Jag skickade rekomenderat!

Hoppas det löser sig
Bild

Bild
Kaizagris
Geocachare

Inlägg av Kaizagris » sön aug 08, 2010 9:22

Tack för svaren. Skickade in min Gps till Garmin Sverige i tisdags och fick en alldels ny i fredags. Snabba ryck alltså! Man märker att man är lite smått beroende av detta när man är mer orolig för att inte få igång sin gps än för bilen som dagen innan började brinna :wink: Nu är livet dock lite ljusare igen då jag både har ny gps och bilen är på verkstad.
Bild
Skriv svar