GPX-fil till Etrex30

Diskussioner om programvara för datorer (GSAK, Mapsource och liknande).
Fuxa
Ny i forumet
Efternamn: Romberg
Förnamn: Anna

GPX-fil till Etrex30

Inlägg av Fuxa » sön jul 13, 2014 20:34

Har köpt min första handburna GPS Etrex och trixar nu med att föra över Geocachar. Är premiummedlem och går in och hittar de cachar jag vill ha men jag kan bara föra över dem en och en och det funkar. Använder Firefox med instick men har andra webbläsare på datorn.

Skulle behöva en enkel beskrivning hur jag kan skapa en större GPX-fil och föra över många på en gång. Har ett rejält minne i GPS så det är inga problem.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Re: GPX-fil till Etrex30

Inlägg av MatsAgeby » sön jul 13, 2014 21:33

Det har beskrivits ett antal gånger hur man skapar en PQ.
Läs denna tråd (2 sidor lång) så finns det en tydlig beskrivning.
http://www.geocaching.se/forum/viewtopi ... 26&start=0

Möjligen har det blivit förändringar i sättet att skapa PQ så den beskrivning som finns kanske inte stämmer till fullo.

Testa och se hur långt du kommer och ställ gärna frågor här om du stöter på något bekymmer så lär du få hjälp.

.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » sön jul 13, 2014 22:08

Den enda ändringen vad jag kan komma på är att man har 10st PQs per dygn idag istället för 5st per dygn, och att det numera inte följer med någon fil med mailet när man väljer 500 eller färre cacher, det ändrades i midsommar, glömmer aldrig den dagen... :evil:

Man får snällt ladda ner filen via en länk i mailet eller besöka geocaching.com.

/Tommy
BildBild
Fuxa
Ny i forumet
Efternamn: Romberg
Förnamn: Anna

Inlägg av Fuxa » sön jul 13, 2014 23:26

Tack för länken och har faktiskt lyckats få in en fil med 1000 cacher och har precis gjort ännu en förfrågan men sitter nu och väntar på mailet.....hur långt tid brukar det ta. Den första gick snabbt tycker jag.

Som ny gäller det verkligen att sätta sig ner i lugn och ro har jag märkt och inte förhasta sig, inte det allra enklaste att komma igång men antar att det är helt klart värt mödan när man väl fått igång allt..........

Har mycket att lära märker jag men är så glad att jag äntligen köpte en riktigt GPS istället för att köra med Iphonen, det suger batteri och tappar täckning hela tiden samt är det svårt att får exakt position med Iphone.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av The Forslunds » mån jul 14, 2014 16:02

Fuxa skrev:Tack för länken och har faktiskt lyckats få in en fil med 1000 cacher och har precis gjort ännu en förfrågan men sitter nu och väntar på mailet.....hur långt tid brukar det ta. Den första gick snabbt tycker jag.

Som ny gäller det verkligen att sätta sig ner i lugn och ro har jag märkt och inte förhasta sig, inte det allra enklaste att komma igång men antar att det är helt klart värt mödan när man väl fått igång allt..........

Har mycket att lära märker jag men är så glad att jag äntligen köpte en riktigt GPS istället för att köra med Iphonen, det suger batteri och tappar täckning hela tiden samt är det svårt att får exakt position med Iphone.
Kom ihåg att det inte är svensk tid man anger när PQn ska köras, servertiden står uppe ovanför där man kryssa i dagarna.
Sedan kan inte samma PQ köras fler gånger varje dag. Då får du skapa en ny, max tio olika PQs fkan köras per dygn.
BildBild
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » mån jul 14, 2014 23:43

Fuxa skrev:.....Har ett rejält minne i GPS så det är inga problem.
Det är inte minnet i sig som bestämmer hur många cacher du kan lägga in, det är olika i olika GPS'r
Jag har en Montana o skulle minnesmässigt kunna slänga in många fler än de 12.000 som är max vad GPSn' klarar att hantera
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av The Forslunds » tis jul 15, 2014 0:04

En eTrex 30 klarar ca 2000 cacher enligt Garmins specifikation.
BildBild
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Efternamn: Niclas
Förnamn: Tjäder
Kontakt:

Inlägg av Cordin » fre jul 18, 2014 14:21

Tack Forslund. Detta har jag ibland funderat över.

Skickat från min ST21i via Tapatalk
Bild
Var dig själv alla andra är upptagna.
Skriv svar