Hämta cacher med GSAK.

Diskussioner om programvara för datorer (GSAK, Mapsource och liknande).
Threefoot
Geocachare

Hämta cacher med GSAK.

Inlägg av Threefoot » lör maj 30, 2015 22:40

Med GSAK kan man ladda hem max 6000 cacher per 24-timmarsperiod. Det finns även möjlighet att välja hela regioner eller tom hela länder. Vad händer om det finns mer än dygnsmax att ladda ner? Görs det ett bokmärke och fortsätts där det slutade eller börjar det om från "noll" igen? Hur gör man för att ladda hem mer än 6000 gömmor i ett område med GSAK?
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Re: Hämta cacher med GSAK.

Inlägg av OlaHansson » sön maj 31, 2015 0:09

Det tar nog bara stopp utan ngt bokmärke,jag har iaf inte fått ngt...
Jag brukar använda fyrkanter o försöka komma ihåg var jag laddat ner innan.
Tex norr om en staden en dag, söder om en annan osv
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Re: Hämta cacher med GSAK.

Inlägg av The Forslunds » sön maj 31, 2015 8:45

Hej

Du kan ju kolla hur många cacher din "fråga" kommer att generera genom att klicka på "Totalt #".

T ex om du väljer Stockholms län så blir det över 8763, men om man samtidigt väljer D 1,0-2,0 och T 1,0-3,0 så får man 5889 cacher, då får man köra D 2,5-5,0 och T3,5-5,0 dagen efter (eller samma dag ifall man lägger till ett konto extra i GSAK, man kan ha totalt fem)

Och om man använder någon annans konto och denne inte använder korrigerade koordinater på geocaching.com så funkar det ju bra, och använder denne inte GSAK så kommer det inte märkas att du har dennes konto tilllagt i GSAK, varje app/program har ett eget dagligt saldo, så det GSAK hämtar påverkar inte andra program/appar, man kan man får skapa en inladdningsprofil som inte går på cache-symbolen eller namnet på aliaset på foundloggen utan strikt på medlemsID på foundloggarna för att inte man ska få "extra" funna i sin databas.
BildBild
Skriv svar