CacheMaid releasad!

Diskussioner om smartphones (iPhone, Android etc.) och hur man geocachar med dem.
Användarvisningsbild
Wittemyr
Geocachare
Efternamn: Wittemyr
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Re: Sv: CacheMaid releasad!

Inlägg av Wittemyr » lör jun 21, 2014 13:28

Problem med timeout när jag försöker hämta offlinekartor trots uppdaterat till 4.9

//Stefan
Användarvisningsbild
Wittemyr
Geocachare
Efternamn: Wittemyr
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Wittemyr » sön jun 22, 2014 13:59

Funkar bättre idag

//Stefan
Användarvisningsbild
J5oakim
Föreningsmedlem
Efternamn: Åkerö
Förnamn: Joakim
Kontakt:

Re: CacheMaid releasad!

Inlägg av J5oakim » sön okt 26, 2014 17:10

Skulle vara tacksam, om jag kunde göra en "needs maintenance/behöver underhåll" på min egna cache.
Livet är för långt för att ha tråkigt, så ut på ÄVENTYR!
Geocaching är inte en hobby, det är en livsstil!..!
Bild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » sön jan 04, 2015 14:07

CacheMaid 4.11

Pu, efter efter ganska lång tid har jag nu precis släppt en ny version 4.11 av CacheMaid! En nyhet är att man nu kan refresha alla cacher som man ser i en lista, välj refresh från menyn.

Flera buggar är rättade, bla a en knepig som handlar om att geocaching.com nu hostar alla bilder i en molntjänst som Amazon driftar. Det betyder att det blir redirects när man refererar till bilder till Amazons CloudFront. CacheMaid fick problem med bilder i cashe-beskrivningar men nu borde det funka. Man kan läsa mer om detta här:
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... try5458486
http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... try5458709

CacheMaid hittar ni här (kanske dröjer det några timmar tills senaste versionen är tillgänglig på Play då Googles administrativa rutiner är lite sega):
https://play.google.com/store/apps/deta ... .cachemaid
:lol:
/OnSpot
Användarvisningsbild
Kloverberg
Geocachare
Efternamn: Klöverberg
Förnamn: Håkan

Inlägg av Kloverberg » sön jan 11, 2015 19:36

Vet inte om det bara är jag, men jag kan inte ladda in filer, varken gpx eller zip... Får inte någon upp någon box i listan så jag kan välja en fil.
Kör 4.11 samt android 4.4.4
//Kloverberg

Bild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » tis jan 13, 2015 23:06

Skumt! Kan du prova att klicka på en gpx-fil i någon fil-browser i din mobil/platta och se om CacheMaid vill importera den? Jag testade nyss detta och här funkade det.

Skickat från min SM-T325 via Tapatalk
/OnSpot
Användarvisningsbild
Kloverberg
Geocachare
Efternamn: Klöverberg
Förnamn: Håkan

Inlägg av Kloverberg » ons jan 14, 2015 7:45

Det fungerar.
//Kloverberg

Bild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » tor jan 15, 2015 19:42

Men du menar att du inte kan välja filer när du försöker importera från menyn? Kan det bero på Android 4.4 där man höjt säkerheten vad gäller vad man får komma åt/får se på minneskortet?
/OnSpot
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » ons apr 22, 2015 19:10

CacheMaid 5.0 släppt!

Det som hänt är att jag slängt ut verktyget Eclipse för utvecklingsmiljön och har istället konverterat till Android Studio från Google. Detta var ett större jobb än jag räknade med men nu är det klart. Appen är nu anpassad till Android 5.0 Lollipop och har fått lite nya förger osv. Sammanfattning av nyheterna:

Anpasningar för Android 5.0 Lollipop.
Nya färgteman att välja bland.
Flera ikoner för waypoints
ANpassning av inställningssidorna för surfplattor
Offline-kartorna funkar nu bättre i gränszoonen mellan två kartor.
En massa buggar fixade.

https://play.google.com/store/apps/deta ... .cachemaid

/onspot
/OnSpot
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » tor maj 14, 2015 16:56

Något är riktigt fel med appen nu, skiftnyckeln syns inte utan man ser som något anteckningsblock, vänder till liggande och då kommer den fram, vänder tillbaka till stående så är den fortfarande kvar, kan inte autentisiera med geocaching.com, menyvalet ditt live-konto fungerar inte... får något ssl-fel, står något i stil med GetUser...... Rensar man all data för appen så får man frågan om man vill tillåta access till geocaching.com, det fungerar inte heller. Det har fungerat förr fast det har varit något fel med någon API-limit en gång i veckan.

Jag måste avinstallera appen för att få sinnesro för den slänger upp ett kryss i notifieringsfältet rätt ofta och plingar till. Lägger upp en skärmdump.

Bild

/Tommy
BildBild
Användarvisningsbild
onspot
Geocachare

Inlägg av onspot » sön maj 31, 2015 9:50

Hej!

Ursäkta sen svar! Det har förekommit problem som nu ska vara avhjälpta i den senaste versionen.

Det där felmeddelandet som poppade upp hela tiden berodde på att GC ändrade i sitt API och sänkte flera gränsvärden för hur mycket data man fick hämta i varje anrop. Detta drabbade flera appar och orsakade en del grymtningar. Nu ska man hämta dessa gränsvärden med ett API-anrop och sedan använda dessa i övriga anrop.

Inloggningsproblemen berodde på en allvarlig bugg i CacheMaid men den är nu rättad. Den fungerande versionen har nu varit tillgänglig sedan två veckor.

Vad som ligger närmast i tiden är att GC ånyo kommer att ändra så att man blir utloggad efter en viss tid (x månader) varvid man måste logga in igen. Jag har förberett för detta och det ska förhoppningsvis funka när börjar gälla, tror det är i juli dom drar igång skarpt med detta.

/Anders

Skickat från min SM-T325 via Tapatalk
/OnSpot
Skriv svar