C:geo funderar på att använda API

Diskussioner om smartphones (iPhone, Android etc.) och hur man geocachar med dem.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

C:geo funderar på att använda API

Inlägg av The Forslunds » tor sep 20, 2018 9:08

Läste att några av personerna som underhåller och utvecklar appen tänker kliva av, de söker folk som vill vara med och hjälpa till. I samma text jag läste så pratades det om att eventuellt försöka bli godkända att använda groundspeaks API.
Detta medför lite intressanta sidoeffekter, om de beslutar sig att använda API så lär de ju måsta sluta att skumma igenom html-kod i sin jakt på data, då sätts begränsningarna i APIt och appen blir en i mängden, dvs betalar man inte så får man leta traddar med max D2/T2.
Lite tråkigt om det vore på det viset.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

TMR68
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Ramdahl
Förnamn: Tomas

Re: C:geo funderar på att använda API

Inlägg av TMR68 » tor sep 20, 2018 12:55

Inte om det fortfarande är den bästa GC-appen. Att använda API:T kontra skrapa webbsidor, innebär ju att man slipper ladda ner en massa onödiga data som inte används. Rimligtvis borde nerladdningen snabbas upp av det.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » tor sep 20, 2018 13:34

Japp, håller personligen med, men det innebär att alla måste börja betala premium för att kunna leta alla de gömmor de kunnat se innan.
TMR68 skrev:Inte om det fortfarande är den bästa GC-appen. Att använda API:T kontra skrapa webbsidor, innebär ju att man slipper ladda ner en massa onödiga data som inte används. Rimligtvis borde nerladdningen snabbas upp av det.

Användarvisningsbild
lillfiluren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Högström
Förnamn: Jonas
Kontakt:

Inlägg av lillfiluren » lör sep 22, 2018 7:47

Nej, apit har väl inte samma begränsningar som hqs egen app, där gäller väl att man bara kan ladda ner x hela cachebeskrivningar per dygn?
The Forslunds skrev:Japp, håller personligen med, men det innebär att alla måste börja betala premium för att kunna leta alla de gömmor de kunnat se innan.
TMR68 skrev:Inte om det fortfarande är den bästa GC-appen. Att använda API:T kontra skrapa webbsidor, innebär ju att man slipper ladda ner en massa onödiga data som inte används. Rimligtvis borde nerladdningen snabbas upp av det.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Bild
Skriv svar