Problem med geocaching.com, får felkod 403.6 forbidden proxy

Diskussioner om smartphones (iPhone, Android etc.) och hur man geocachar med dem.
Xera
Geocachare
Efternamn: H
Förnamn: Malin

Problem med geocaching.com, får felkod 403.6 forbidden proxy

Inlägg av Xera » tis jul 09, 2013 16:13

God dag,

Sedan tre veckor har jag problemet att jag via min android smartphone inte kan komma åt geocaching.com-länkar. Jag kan gå till sidan och logga in men att komma vidare genom att klicka på länkar till exempelvis cacher går ej. Jag får upp felmeddelande 403.6 " IP address of the client has been rejected. The requested page can not be accessed via anonymous proxies.".
Mycket enerverande. Jag har 3 som operatör. Har testat flera webläsare men det ger ingen skillnad. Även rensat cookie ifall det möjligen kunde hjälpa.
Inget problem när jag kör via wifi. Kan det vara så att groundspeak fått för sig att 3:s ip är dåligt och jag måste kontakta groundspeak om det?
Vad tror ni?
(Ber om ursäkt ifall detta inlägg hamnat i helt fel forumdel)
/Xera
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Re: Problem med geocaching.com, får felkod 403.6 forbidden proxy

Inlägg av The Forslunds » tis jul 09, 2013 16:20

Xera skrev:God dag,

Sedan tre veckor har jag problemet att jag via min android smartphone inte kan komma åt geocaching.com-länkar. Jag kan gå till sidan och logga in men att komma vidare genom att klicka på länkar till exempelvis cacher går ej. Jag får upp felmeddelande 403.6 " IP address of the client has been rejected. The requested page can not be accessed via anonymous proxies.".
Mycket enerverande. Jag har 3 som operatör. Har testat flera webläsare men det ger ingen skillnad. Även rensat cookie ifall det möjligen kunde hjälpa.
Inget problem när jag kör via wifi. Kan det vara så att groundspeak fått för sig att 3:s ip är dåligt och jag måste kontakta groundspeak om det?
Vad tror ni?
(Ber om ursäkt ifall detta inlägg hamnat i helt fel forumdel)
/Xera
Nu spekulerar jag ordentligt...
Många operatörer tilldelar inte mobiler publika adresser utan att hundratals mobiler kanske har samma ip-adress, via NAT, och om många vill komma åt geocaching.com från "samma" ip-adress så kanske geocaching.com tycker att det verkar som en liten attack och låser ute denna adress en tid...
BildBild
Xera
Geocachare
Efternamn: H
Förnamn: Malin

Inlägg av Xera » tis jul 09, 2013 16:29

The Forslunds skrev: Nu spekulerar jag ordentligt...
Många operatörer tilldelar inte mobiler publika adresser utan att hundratals mobiler kanske har samma ip-adress, via NAT, och om många vill komma åt geocaching.com från "samma" ip-adress så kanske geocaching.com tycker att det verkar som en liten attack och låser ute denna adress en tid...
Ja, precis. Jag tänkte att jag skulle avvakta lite och se om det släpptes/öppnades men inte än. Frågan är då vad jag kan göra för att komma ifrån det. Det är ju ingen aktivt vald anonym proxy iaf utan 3s ip. Har inte testat att söka på om det hos fler ställen finns listat som dåligt.
idi
Ny i forumet
Efternamn: Karlsson
Förnamn: Robert

Inlägg av idi » tis jul 16, 2013 22:30

Jag upplever samma problem. Fast på mitt vanliga bredband från bredbandsbolaget.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » tis jul 16, 2013 22:40

Något som jag har hört och som pågår i Sundsvall, är att en viss (har glömt) bredbandsleverantör tar bort de "publika" IP-adresserna för sina kunder och de får istället dela på en publik IP-adress istället, detta resulterar i att många användare kommer att få samma publika IP-adress.

De som har egna servrar hemma som kräver en publik IP-adress kommer att få ringa och be om en publik adress.

Om detta har något med saken att göra vet jag inte men tänkte bara tala om att de börjar "snåla" in på IP-adresser då IPv4-adressserna börjar ta slut och alla system är inte redo för IPv6 ännu.
BildBild
Skriv svar